We used to be friends

När man mår så som jag gör orkar man inget annat än att ligga i sängen med datorn. Har börjat läsa min supergamla blogg från 2006-2009 som jag hade som dagbok och därmed lösenordsskyddad. Vet inte varför, men sjukt kul att läsa.. Ni ska få lite utdrag;


"Skolan började bra, privatlektion i franska. Sedan var det samhälle, lunch och sedan NK. Gick bra. Efter skolan så åkte jag hem till Kimilia, va där ett tag, käkade lite och sen drog jag och tränade. Va så otroligt skönt, men var HELT död efteråt. Fick sitta och duscha så mkt skakade benen :D Nu är jag iaf hemma, ska snart ut med grannens hund och sen så ska jag plugga lite nk för imorgon är det prov i kemi. Suuuuuuck.


<3
2007-10-22 @ 18:45:12
"


"Nu var man arton då. Nedräkningarna är över. Eller ja nästa då. Knappt ett dygn kvar tills jag åker till alperna. Ska bli otroligt kul men vet ju att jag kommer att sakna två personer sååå mycket. Men 9 dagar är inte så mycket och tiden kommer nog gå fort. Så är det iaf. Så nu blir det inge mer skrivande på lite mer än en vecka.

Ha ett bra sportlov (utan snö) man skulle kunna tro att det var påsklov. Hahah..

2008-02-21 @ 23:11:03"


"Vet inte vad jag ska säga.. Tänk på Erik och minnesstunden så mycket på senaste tiden. Jag vill fortfarande inte gå, men det gör ont att säga så. Men jag vill inte inse, jag vill inte riva upp såren, vill inte att de ska blöda och göra ont. Jag vill bara gå vidare och låtsas som om ingenting har hänt. Låtsas att du fortfarande finns med mig och stöttar mig när det blir svårt. Jag vet att man egentligen ska ta tjuren i hornen och vara ledsen för att såren sedan ska läka rätt. Men jag bryr mig inte. Köttsår som köttsår, det kommer ändå alltid att lämna ärr efter sig.

Nej vafan sitter jag och skriver om... Nu ska jag kila ner under mitt gosiga täcke och somna ovaggat brevid min prinsessa. Hon gör mig lugn. Världens bästa sovsällskap <3

2008-05-30 @ 21:35:04"


"På lördag ska jag på fotomässan med Carolina. Det ska bli så himla kul!! Ååh..

Snart ska jag sova, imorgon ska jag hem till mormor och jag kom nu på att det var lite dumt att jag inte sov där. Tänk vad mysigt jag alltid har tyckt att det har varit. Mormor sitter alltid på sängkanten och berättar en massa saker medan man ligger och lyssnar och hon går inte därifrån förrän man sover. Sen kommer hon in på morgonen och väcker än. Min mormor, min underbara, vackra, fina mormor. Hon öppnar så många dörrar för mig..

2008-11-13 @ 22:19:48
"


"Vad ska vi hitta på idag då? Åka hem till mormor en stund iaf. Sen ska jag möta upp Kristoffer i stan och "titta" på skor, äta lite middag på vapiano och kanske gå och ta en drink. Skönt ska det bli i alla fall. Imorgon är det ju som sagt fotomässan och jag vill vara rätt pigg.

En vecka kvar till läkarbesök och jag kan inte mer än längta. Äntligen ska dem börja göra någonting åt mina onda knän. Fattar bara inte, hon i växen måste ju vara dum i huvudet. När jag ringde för några veckor sedan frågade hon mig hur lång tid jag trodde att undersökningen skulle ta? Haha, hör ni? Jag är väl ingen doktor, inte ens i närheten och jag vet inte hur lång tid. Det beror väl på hur snabb den där Eva är som hon heter är. Shit.. Väntar bara på att dem ska fråga mig om jag kan operera mig själv nästa gång också.

Nu ska jag klä på mig, gå till tåget och åka till mormor.

2008-11-14 @ 11:27:48
"


"Jag kan inte hjälpa det. Jag kan inte hjälpa att det är såhär jag känner mig. Jag hoppas och tror att du fortfarande väntar på mig i himlen. Att du springer emot mig med öppna armar och säger att allting kommer att bli bra. Att vi aldrig skiljs åt igen. Jag är bara så förtvivlad. Kommer du verkligen aldrig tillbaka?

Nåja min vän, min underbara vän. Hur känns det att snart fira din 23-årsdag i himlen? Jag hoppas att dem serverar chokladpudding i himlen åt dig. Jag hoppas att du tittar ner på mig från himlen och är stolt över vem jag är och vad jag gör. Men vet du vad jag hoppas mest? Att vi någon gång ses igen.

Bästa vänner förblir vänner. Vad än det går igenom.
2008-11-17 @ 23:31:13"

Oj vad mycket mer det finns.. Både kul och jobbigt att läsa. Säkert lite nyttigt att minnas också.

Nu ska jag kolla på OC.

x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0